MenuMenu

Werkwijze

Zo werkt buurtbemiddeling:

U neemt contact op of wij nemen contact op met u naar aanleiding van een melding.

De coördinator buurtbemiddeling informeert naar uw persoonlijke situatie en adviseert over het te volgen traject.

Vaak leidt dit tot de volgende stappen:

  • We maken een afspraak voor een gesprek bij u thuis (of op een neutrale plek) om uw kant van het verhaal te horen.
  • De bemiddelaars nemen contact op met uw buren om hun kant van het verhaal te horen.
  • Als u en uw buren willen meewerken, wordt een afspraak met alle partijen gemaakt op een neutrale locatie. Meestal zijn één of twee bemiddelingsgesprekken voldoende om tot een oplossing te komen.
  • Na 4 tot 6  weken neemt buurtbemiddeling opnieuw contact op om te vragen hoe het gaat en of er verdere ondersteuning gewenst is.

"In het begin dacht ik, dat kunnen vrijwilligers niet. Maar nu weet ik beter, het werkt!"  (Jan, wijkagent)